Personalo valdymo tendencijos 2025-aisiais

Darbuotojų pritraukimo ir išlaikymo tendencijos 2025-aisiais: ką turėtų žinoti darbdaviai? Įžengę į 2025-uosius metus, verslo lyderiai bei augančios įmonės turėtų atkreipti dėmesį į kelias svarbiausias tendencijas, kurios turės įtakos darbo rinkos pokyčiams. Štai svarbiausi aspektai, į kuriuos verta atsižvelgti

HR Spektras

1/3/20252 min skaitymo

DI iššūkiai atrankose

Dirbtinio intelekto (DI) įrankiai tampa neatsiejama atrankų proceso dalimi – jie padeda efektyviau rasti talentus, taupo laiką ir optimizuoja procesus. Tačiau vien technologijų nepakanka: darbo pokalbio metu būtina nustatyti kandidatų trūkumus, atpažinti jų potencialą bei įvertinti atitikimą organizacijos vertybėms. Todėl, nors DI ir toliau vaidins svarbų vaidmenį talentų pritraukime, įdarbinimo procesą turi prižiūrėti žmogus, užtikrinantis tinkamą technologijų taikymą. Ateityje organizacijos sieks harmonijos tarp technologijų ir žmogiškojo faktoriaus, integruodamos abu aspektus, kad sukurtų didesnę pridėtinę vertę.

Mokymasis ir tobulėjimas

Šiuolaikiniai darbuotojai siekia ne tik darbo vietos, bet ir asmeninio bei profesinio augimo galimybių. Net 67 % darbuotojų liktų įmonėje, jei jiems būtų pasiūlytos kvalifikacijos kėlimo programos (Korn Ferry, 2024). Tai skatina vadovus sutelkti dėmesį į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą ir karjeros planavimą, siekiant išlaikyti talentus. Mokymosi kultūros kūrimas įmonėje demonstruoja, kad darbuotojų tobulėjimas yra prioritetas. Be to tai skatina didesnį darbuotojų įsitraukimą, pasitenkinimą darbu bei lojalumą. Vadovai turės sukurti strategijas, kurios atitiktų tiek darbuotojų karjeros tikslus, tiek verslo poreikius.

Įmonės kultūros ir darbuotojo vertybių suderinamumas

Darbuotojų atrankos procesas turėtų atsižvelgti į įmonės kultūrą. Jei šis aspektas ignoruojamas, kyla rizika, kad pritraukti ir išlaikyti talentus bus sudėtingiau. Atrankų specialistai pabrėžia, jog kultūrinių vertybių integravimas į atranką yra raktas į sėkmingą įdarbinimo strategiją.

Dėmesys kritiniams darbuotojų įgūdžiams

Skatinant greitą ir ilgalaikį įmonės augimą, įgūdžiais pagrįstas įdarbinimas tampa pagrindine talentų pritraukimo strategija. Todėl labai svarbu apsibrėžti, ką “kritiniai įgūdžiai” reiškia jūsų įmonei, įsivertinti kurios pozicijos skatins augimą ir transformaciją, o tada apsibrėžti kokie įgūdžiai reikalingi darbuotojams.

Lankstumas – prioritetas

2025 metais hibridinė darbo aplinka išliks svarbi. Darbdaviams reikės suderinti darbuotojų lūkesčius dėl lankstumo ir verslo poreikius. Beveik pusė apklaustų darbdavių nurodė, kad karjeros ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra taps svarbiu iššūkiu. Griežtas darbo laiko reglamentavimas gali pakenkti talentų pritraukimui ir išlaikymui, todėl įmonėms rekomenduojama siekti lankstesnės darbo kultūros. Taip pat reikėtų įvertinti: ar griežtas požiūris neriboja verslo galimybių? Kokių bendradarbiavimo priemonių reikės norint valdyti ir palaikyti nuotolinius ir hibridinius darbuotojus ir kaip išlaikyti žmonių įsitraukimą bei ryšį, kai jie dirba ne ofise?