Kvalifikacijos auginimas – nenutrūkstantis procesas

Jau kurį laiką girdime darbdavių, ekspertų komentarus, kad kvalifikuotų darbuotojų trūkumas riboja verslų augimą, plėtrą. Šiai problemai spręsti darbdavių ar personalo išmonės nebeužtenka todėl vis drąsiau klausimas keliamas nacionaliniu lygiu. Pažvelgus plačiau, galima teigti, jog kvalifikuotų specialistų trūkumas tampa plataus masto reiškinys būdingas ekonomiškai pažengusiose šalyse.

PATARIMAI DARBUOTOJAMS

Kristina

6/2/20231 min skaitymo

Kvalifikacijos tobulinimas

Pasak ekspertų, tai yra vienas iš svarbiausių aspektų, su kuriuo susiduria darbo rinka. Siekiant išlikti konkurencingu naujų įgūdžių mokymasis suteikia pranašumo darbo rinkoje. Remiantis Pasaulio ekonomikos forume išsakytomis mintimis, darbuotojų įgūdžių tobulinimas yra labai svarbus ekonomikos atsigavimui po pandemijos laikotarpio bei lėtėjančios ekonomikos kontekste. Kvalifikacijos kėlimas, “mokymasis visą gyvenimą” daugeliui girdėtos ir neretai kandidatų deklaruojamos vertybės bei lūkesčiai, tačiau kaip tai atsispindi praktiškai?

Darbo rinkos analitikės, Kweilin Ellingrud teigimu, dalis žmonių nežino, kaip tobulinti save ir ką tiksliai daryti. Laimei šiam procesui daug išteklių nereikia, svarbiausia suvokti kvalifikacijos kėlimo poreikį ir imtis veiksmų. Gera žinia ta, pasak ekspertų, kad bet kuris asmuo norintis gali tobulinti įgūdžius, ir tam yra daug išteklių, kurie padės – kai tik supras, nuo ko pradėti. Pasak ekspertų, esminis kvalifikacijos tobulinimo tikslas – būti efektyvesniu / produktyvesniu darbuotoju, išlikti konkurencingu savo profesinėje srityje, būti pastebėtu siekiant paaukštinimo ar kitokios naudos.

Kvalifikacijos kėlimo klausimas sulaukia nemažai ir kritikos, nes reikalingi įgūdžiai, lūkesčiai darbuotojams, gana greitai kinta net ir nekeičiant darbo. Pvz. gamykloje įdiegus skaitmenines, naujos kartos stakles ar buhalterinės apskaitos programą – darbuotojas norintis toliau likti darbo vietoje turi įgyti reikiamų žinių. Nemažiau svarbu gebėjimas naudotis įrenginiais/programonis ieškant reikiamos informacijos ir taip užpildyti trūkstamų žinių spragas.

Kita įgūdžių tobulinimo dalis – savo sektoriaus tendencijų, naujienų sekimas globaliu mastu. Šios žinios leistų lengviau priimti sprendimus renkantis kvalifikacijos kryptį, pvz.: atsinaujinančios energetikos vystymas energetikos ar automobilių pramonės srityje mechanikos inžinieriui ar mechanikui gebėjimas spręsti naujos kartos automobilių gedimus suteiktų konkurencinį pranašumą. Rinkodaros specialistai praleidžiantys darbo laiką socialiniuose tinkluose nebūtinai pramogauja, čia jie gali gauti naudingos informacijos apie tikslines auditorijas.

Pasak K.Ellingrud įgūdžių tobulinimas yra būdas iš naujo motyvuoti save, jei netobulinate įgūdžių, kyla rizika prarasti pranašumą komandoje, o tai nėra malonu. Vienose profesijose pokyčiai vyksta greičiau, kitose mažesnė kaita, tačiau visose profesijose tai nesustojantis progresas. Darbo rinkos ekspertų nuomonė vieninga – kvalifikacijos žinių kėlimas, atnaujinimas būtinas visiems, nepriklausomai kokias pareigas užimame CEO ar gamybos linijos darbuotojo. O tam, kad kvalifikacijos kėlimas nenutrūktų ir tai taptų nuolatiniu procesu pakanka skirti valandą laiko žinių bei akiračio plėtimui.

people sitting on chairs watching a game
people sitting on chairs watching a game